ႏွလုံးသားရြက္ေႀကြေကာက္ ရင္တြင္းေပါက္ ကဗ်ာသံစဥ္မ်ား

သင္နွစ္သက္ရာ အေရာင္ ျဖင့္ေရြးခ်ယ္ၾကည့္ရူနိုင္ပါသည္

Sunday, February 10, 2013

ဗယ္လင္တုိင္းအၾကိဳ ရင္၌ခိုခဲ့ေလေသာ အေတြးတစ္စ


     ခ်စ္ျခင္းသည္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ားစြာကုိ ေမြးဖြားရွင္သန္ေစခဲ့သည္ဟု ဆုိလွ်င္ထုိအခ်စ္၏ဥပေဒသသုံးရပ္၌ အဘယ္အခ်က္သည္ အဓိကအခန္းက႑ကပါ၀င္သည့္ ဖြဲ႔စည္းကလာပ္ျဖစ္ေလမည္နည္း။ ရယူပုိင္ဆိုင္လုိျခင္းသည္ အခ်စ္၏ပဓာနေသာ့ခ်က္ေလေလာ။ 
စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံျခင္းသည္ အခ်စ္၏ပဓာနေသာ့ခ်က္ေလေလာ။
ေပးဆပ္ျခင္းသည္ကား အခ်စ္၏ပဓာနေသာ့ခ်က္ေလေလာ။
ေခ်ေခ်မ်စ္မ်စ္ က်ေနာ္မသိ။ ေႏွာင္တြယ္မိသည့္ သံေယာဇဥ္တစ္စက 
မ်က္ႏွာလႊဲခဲပစ္လို႔မရေအာင္ ရင္ကိုခ်ည္ေႏွာင္ေစခဲ့သည္ ဟုေတာ့ ပုဂၢလိကခံစားခ်က္ႏွင့္
ၾကမ္းခင္းသက္မွတ္ထားခဲ့မိေလ၏။သုိ႔ေသာ္ လုံေလာက္ျပည့္စုံလိမ့္မည္ဟု မထင္ပါေလ...။
                        =============================================
               ခ်စ္ျခင္းသည္ သိမ္ေမြ႔၏ ။ ႏူးညံ့၏ ။ အသိခက္၏ ။ ဆင္တူယုိးမွား ႏွစ္သက္ျခင္းမ်ားႏွင့္ရင္ကုိလွည့္စားတက္၏။
ဘ၀ေတြကုိ ထုိးတက္ေစႏိုင္၏ ။ တဖန္ ဘ၀ေတြကုိ စုတ္ပ်က္ေစႏုိင္၏ ။ ယုံၾကည္ရာဇြဲတစ္ခုအတြက္ ဓားတစ္လတ္ လွံတစ္ေခ်ာင္း
ျဖစ္သလုိ အသြားထက္ထက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္စုံတစ္ရာကုိ ပဲ့ထြက္ေစႏုိင္ေသာ ၀ါးမ်တ္တစ္ေခ်ာင္းလည္းျဖစ္၏။
ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဂႏၳ၀င္တြင္သူမ်ားလည္း ရွိ၏ ။ ဗီလိန္တြင္သူမ်ားလည္း ရွိ၏ ။ အခ်စ္ေၾကာင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေၾကာင္း
ျဖစ္ေစခဲ့သလို အခ်စ္ေၾကာင့္ စစ္ပြဲေပါင္းမ်ားစြာလည္း ျဖစ္ခဲ့ဘူးၾက၏ ။ အခ်စ္ေၾကာင့္ နန္းရာကုိစြန္႔ခဲ့သည့္ ဘုရင္မ်ား ၊
အသက္ခႏၶာကုိစြန္႔ခဲ့သည့္ လူမ်ား ၊ ရာထူးဌာနႏၱရာ ရခဲ့ၾကသူမ်ား ၊ စိတ္ေတြ ေလလြင့္ခဲ့ၾကသူမ်ား ၊ သညာကင္းေပ်ာက္ ရူးမေလာက္ျဖစ္ခဲ့ၾကသူမ်ား ၊ စိတ္ေဖာက္ ရူးသြပ္သြားခဲ့ၾကသူမ်ား မနည္းပင္ မ်ားျပားခဲ့ၾကေလျပီ...။
                ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်စ္သည္ သိမ္ေမြ႔၏ ။ ႏူးညံ့၏ ။ အသိခက္ေလ၏.......။
                     ================================================
                မွန္ပါသည္ အခ်စ္သည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေမြးဖြားရွင္သန္ေစခဲ့ပါ၏ ။ သုိ႔ေသာ္ ထုိအခ်စ္ေၾကာင့္
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔လည္း ပ်က္ျပားခဲ့ၾကရဘူးပါ၏ ။အသို႔ဆုိေသာ္ အခ်စ္၏ပုံပန္းသ႑ာန္သည္ မည္သုိ႔ျဖစ္ေလမည္နည္း။
အခ်စ္သည္ ကေလးသူငယ္ လူမမည္အရြယ္ႏွင့္လည္း တူေကာင္းတူေပလိမ့္မည္ ။ လူပ်ိဳ,အပ်ိဳေဖာ္၀င္စ ဆယ္ေက်ာ္သက္
ဘ၀တုိ႔ႏွင္လည္း တူေကာင္းတူေနေပလိမ့္မည္ ။ ရင့္က်က္တည္ျငိမ္စ လူလတ္ပုိင္းတုိ႔၏ ရည္တည္ရာဘ၀ သရုပ္သကန္ႏွင့္လည္း
တူေကာင္းတူေနေပလိမ့္မည္ ။ တစ္ခါ ရင့္က်က္တညျငိမ္ျပီး၍ အေတြ႔အၾကဳံ,အေတြးအၾကံျမင့္မားၾကေလေသာ ဆံျဖဴ,သြားေၾကြ,
ပါးေရတြန္႔ရြဲ အရြယ္အုိတုိ႔၏ သံေ၀ျမဲသည့္ က်င္လည္ရာဘ၀ႏွင့္လည္း တူေကာင္းတူေနေပလိမ့္မည္ ။ သုိ႔ဂလုိ ၾကည့္ျမင္မိျပန္ေတာ့
အထက္ပါ အခ်စ္၏ဥပေဒသသုံးရပ္တုိ႔သည္ ကာလ,ေဒသ,ပုဂၢလ လုိက္၍ အေရာင္ေျပာင္းလြဲတက္ေသာ ပုတ္သင္ညိဳတစ္ေကာင္ပမာ ျဖစ္ေခ်လိမ့္မည္ဟု ဆင္ျခင္မိေလေသာအခါ............
                        ျမတ္ဗုဒၶ၏သစၥာအမွန္တရားသုိ႔သာမ်က္ေမွာက္ျပဳလုိရင္းစြဲစိတ္တုိ႔ အေတြး၌ တဖြဲဖြဲျဖစ္ေပၚလုိ႔
                        ေနခဲ့ပါေလေတာ့၏....။
                       ================================================
                ျမတ္ဗုဒၶက  မသိမႈ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ မတည္ျမဲျခင္း သခၤါရျဖစ္လာခဲ့၏ ။ ထုိသခၤါရေၾကာင့္ ျဖစ္လြယ္,ပ်က္လြယ္တက္တဲ့သေဘာရွိေသာ ၀ိညဥ္ႏွင့္နာမ္ရုပ္တုိ႔ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ၾကျပန္၏။
၀ိညာဥ္ႏွင့္နာမ္ရုပ္တုိ႔ျဖစ္ေပၚလာျပီဆုိလွ်င္ ၀ိညာဥ္ကနာမ္ရုပ္အေပၚ၊နာမ္ရုပ္က၀ိညာဥ္အေပၚ စြဲလမ္းျခင္း
သဠာယတန အာရုံတရားမ်ား အဆက္မပ်က္ျဖစ္ေပၚလာတက္သည္ ဟု ဆုိပါသည္ ။
ထုိသဠာယတနေၾကာင့္ အာရုံကုိ ထိေတြ႔ကုိင္တြယ္သုံးသပ္လုိမႈ ဖႆတရာမ်ားျဖစ္ေပၚလာတက္ျပန္၏ တဲ့ ။
တစ္ခါ ထိုဖႆေၾကာင့္ ခံးစားလုိမႈ ေ၀ဒနာတရားမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကျပန္၏ ။ ထုိေ၀ဒနာေၾကာင့္ တက္မက္ႏွစ္သက္ျခင္း တဏွာေပမတုိ႔
တဖန္ ေရာက္လာခဲ့ၾကျပန္၏ ။ ထုိတဏွာတရားေၾကာင့္ စြဲစြဲလန္းလန္းျဖစ္မႈ ဥပါဒါန္တုိ႔ ေရာက္လာခဲ့သည္ဟု ဆုိျပန္၏ ။
ထုိဥပါဒါန္ေၾကာင့္ မဆုံးေသာဘ၀တုိ႔ ေပၚေပါက္လာခဲ့တာဟုလည္း ေဟာ၏ ။ ထုိဘ၀မ်ားရွိေနသေရြ႕ ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ လုိ႔ေခၚတဲ့
ျဖစ္တည္ျခင္း,ေဟာင္းႏြမ္းျခင္း,ေသဆုံးပ်က္စီးျခင္းတုိ႔ႏွင့္လုံးခ်ာလည္ရင္း ေသာက,ပရိေဒ၀,ဒုကၡ,ေဒါမနႆ,ဥပါယသ လုိ႔ဆုိတဲ့
၀မ္းနည္းပူေဆြးျခင္း,ငုိေၾကြးျမည္တမ္းျခင္း,ဆင္းရဲခံခက္ျခင္း,ႏွလုံးစိတ္၀မ္း မေအးခ်မ္းျခင္း,ေနာင္တ တဖန္ပူပန္ရျခင္း တုိ႔
ဖန္တရာေတေအာင္ျဖစ္ေနရဦးမည့္ သံသရာ၌ ၀ဋ္ဒုကၡၾကီးစြာက်င္လည္ေနၾကရဦးမည့္ ဘ၀ထုိထိုတုိ႔ျဖစ္ေပၚေနၾကရ,
က်င္လည္ေနၾကရသည္ ဟု ေဟာခဲ့ပါ၏...။
                           ===============================================
               တဖန္ ျမတ္ဗုဒၶက အထက္ပါတရားမ်ားကုိျမင္၍ ဆင္ျခင္သုံးသက္တက္မွသာလွ်င္ ခ်စ္ျခင္းဟူေသာ ဆင္းရဲေစတက္သည့္ တဏွာေပမ ဒုကၡတရားကုိ ျမင္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္ ။ထုိသုိ႔ျမင္ျခင္းသည္ဆင္းရဲကုိဆင္းရဲဟု အမွန္ျမင္ျခင္း
ဒုကၡသစၥာ ျဖစ္ပါသည္တဲ့။ ထုိဒုကၡသည္လည္း လုိခ်င္မွန္သမွ်ကိုတက္မက္ မက္ေမာတက္ေသာ ေလာဘေၾကာင့္
ျဖစ္တည္ေပၚေပါက္လာခဲ့တာမို႔ ဒုကၡသစၥာ အမွန္တရားကို ျမင္ျခင္းသည္ ေလာဘကုိ ပါယ္လုိက္ျခင္းပါပဲဟု ဆုိေလ၏ ။
ေလာဘမရွိေသာ,ေလာဘကုိပါယ္သက္လုိက္ေသာသူသည္ လုိခ်င္တက္မက္မႈမရွိ၍ ထုိလုိခ်င္တက္မက္မႈေၾကာင့္
ျဖစ္တည္လာေသာ စြဲလမ္းျခင္း သမုဒယကုိလဲ ပါယ္သက္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္ဟု ဆုိခဲ့,ေဟာၾကားခဲ့ပါေလ၏ ။ သုိ႔တည္း အတြက္ စြဲလမ္းတက္ေသာ သမုဒယ၏ ႏြယ္ဖြား တဏွာေပမအရင္းခံေသာ ခ်စ္ျခင္းတရား၏ ေျပာင္းလြဲတက္ေသာနိယာမေနာက္၌
မ်က္စိသူငယ္ နားသူငယ္ ျဖစ္ေနခဲ့ေလေသာ က်ေနာ္.....
                        အေတြးမတန္ရာဟုပဲေျပာခ်င္ေျပာေရာ့ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဒုကၡသစၥာ အမွန္ကုိ ဉာဏ္ႏွင့္ျမင္၍ သမုဒယညႊန္မွလြတ္ရာ
သစၥာတစ္ပါးျဖစ္ေလေသာ သမုဒယသစၥာ အမွန္ကိုပါ မ်က္ေမွာက္ျပဳလုိရင္းစြဲစိတ္တုိ႔ အေတြးကသိုဏ္းသုိ႔၀င္ေရာက္ခဲ့သည္မွာ
အမွန္ပင္ျဖစ္ေလပါေတာ့ သည္ခင္မ်ာ........။

           **************************************************************              

က်မ္းကုိး=အဘိဓမၼာပိဋက အဘိဓမၼတၳသဂၤဟပါဌ္ က်မ္းစာအုပ္ႏွင့္မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏

             ပဋိစၥသမုဒ္ပါဒ္ အလုပ္းေပးတရား စက္၀ိုင္းကုိ မွီးျငမ္းပါ၏....။

No comments:

Post a Comment